יום ג', ג’ בטבת תשע”ט
דף הבית למידה בחירום הקשר הרב דורי אתרי בתי ספר יצירת קשר
23:35 (18/08/18)
.
שם המנהלת: צפי מיכאל , שם רכזת התקשוב: עטרה כלימור

בבית ספר "ברנדיס" בהרצליה הוחלט השנה לתת דגש על נושא ה"גלישה הבטוחה". צוות חיים ברשת המונה את המנהלת-גב' צפי מיכאל, יועצת בית הספר- סיגל ברזילי ורכזת התקשוב-עטרה כלימור, החליטו להתמקד בפעילות במעגלי שיח המשולבים לכל כיתות ג'-ו'. הפעילות התקיימה בשני סבבים. - בפתיחת הפעילות פוזרו משפטים חיובים ושליליים בהקשר של ה-whats app וה- Facebook ברחבי אולם הספורט, לדוגמא: - הילדים היום הם "גאוני מחשבים", יודעים הרבה יותר מהמבוגרים איך להשתמש בטכנולוגיה, - לעיתים כשאני ברשת החברתית אני חושש/ת: "מה יקרה אם לא יעשו לי like על התמונה?" התלמידים הסתובבו במרחב, נחשפו למשפטים וכל תלמיד בחר ועמד ליד ההיגד שאיתו הוא הזדהה. מורה מנחה עברה בין הקבוצות, ובחרה תלמיד אחד שאלה אותו מדוע הוא נעמד/ בחר דווקא במשפט זה. התלמידים התחלקו לעשר קבוצות (מגוונות מכל השכבות) והתיישבו במעגל (בכל מעגל לא יותר מ12 תלמידים). ברקע האולם יוקרן סרטון קצר undo כפתיח לדיון בהמשך. (https://www.youtube.com/watch?v=igAeJ-TPOsg)שאלות מנחות: - מי מוכן לשתף אותנו במקרה שאפליקציה הזאת הייתה עוזרת לו? - מי מוכן לשתף אותנו במקרה שבו הוא כתב/ פרסם דבר מה מעליב או פוגע (בלי להזכיר שמות). שאלות מכוונות יותר: - למה זה פוגע? - מה ההבדל בין מילה במלל למילה כתובה? - האם מישהו פרסם תמונה ללא רשותו של המצולם בה? - האם מישהו הגיב בצורה לא יפה לתמונה שפורסמה. בכל מעגל שיח היה ציוד של בריסטול וטושים. חברי הקבוצה נסחו משפטים של: עשה ואל תעשה ב- whats app. על חברי הקבוצה בסיום לדרג את המשפטים מהחשוב ביותר כלפי מטה. נציג מכל מעגל שיח הקריא את ההיגד הראשון שנבחר על ידי הקבוצה. סיכום של כל הפעילות: קבוצת מנהיגות, מצוינות ותקשוב יעברו בסיכום הפעילות בחרו את המשפטים החשובים ביותר, מהן הודפסה בגדול אמנה בית ספרית עליה חתם כל תלמיד. בכניסה לבית הספר הוקדש מקום נרחב בו נתלו המשפטים עם האמנה הבית ספרית בצירוף חתימות התלמידים. רצ"ב סרטון המתעד את הפעילות *וידאו:2113826-nxf0gVwox6&-20150217-WA0013.mp4*