יום ג', ג’ בטבת תשע”ט
דף הבית למידה בחירום הקשר הרב דורי אתרי בתי ספר יצירת קשר
23:35 (18/08/18)
.
במסגרת הפעילויות של שבוע הגלישה הבטוחה ערך צוות התקשוב המחוזי פעילות ייחודית וחדשנית שהזמינה תלמידים מכיתות ה'-ט' לקחת חלק במיני האקטון (מרתון פדגוגי) לקידום המודעות לאזרחות דיגיטלית בקהילת בית הספר ומחוצה לו.

שלבי הפעילות 1. שלב מקדים – כשבועיים לפני ההאקטון א. בתי הספר נחשפו לארבעה מסלולי התמחות דרך אתר המיזם : · תקשורת · בריאות ובטיחות · אוריינות דיגיטלית · אתיקה בתי הספר נרשמו למיזם תוך ציון המסלול שבחרו והאם מעוניינים לערוך את האירוע בביה"ס או ב betaספר המרכז המחוזי לחדשנות חינוכית. ב. כל בית ספר הרכיב צוות משימה של 5-6 משתתפים בהם מורים ותלמידים. ג. באמצעות האתר ומידע נוסף שמצאו ברשת נחשפו לנושא הנבחר. סוגיית ההאקטון לא נחשפה עד בוקר האירוע על מנת שבתי הספר לא יגיעו עם תוצרים מוכנים מראש. 2. שלב ההאקטון – 9.2.16 א. אירוע ההאקטון נפתח בשעה 8:30 בשידור סינכרוני מ Betaספר לכל המשתתפים. (4 בתי ספר בחרו להגיע פיזית למרכז החדשנות בפתח תקווה, 5 התכנסו בפסג"ה נתניה והיתר השתתפו מרחוק) כל המשתתפים שמעו הרצאה מקוונת קצרה אודות אזרחות דיגיטלית מפי מומחה וחוקר בתחום מר אייל לייפר, ולאחר מכן קיבלו הנחיות לפעילות. ב. סוגיית ההאקטון אליה נחשפו לראשונה היתה "כוח היחד והייחודי בסביבה הדיגיטלית" ג. בשלב הראשון, המשתתפים התבקשו להתייחס למשמעות המשפט באמצעות קיר שיתופי. ד. בשלב הבא ניתנה למשתתפים הנחייה לחשוב ולתכנן תוצר אשר יתייחס לסוגיה שנחשפו אליה ולמסלול שבחרו להתמחות בו. התוצר לא הוגדר מראש אך היה עליו לעמוד בשני תנאים 1. תוצר דיגיטלי 2. תוצר בעל יכולת הפצה בקהילת ביה"ס ומחוצה לה. ה. את תהליך העבודה תיעדו המשתתפים במחברת שיתופית. ו. המשתתפים יצאו למרתון של חשיבה ועבודה של כ 6 שעות עד לקבלת התוצר הסופי. את התוצר העלו גם כן למחברת השיתופית ז. כמחצית השעה לפני סיום המרתון התחברו המשתתפים שוב לכיתה הווירטואלית על מנת לסכם את היום וכן להציג דוגמאות לתוצרים. ח. תגובות על הפעילות: "בהחלט הייתה חוויה נהדרת, מרחיבת אופקים וכמובן העשייה הייתה פורייה וממוקדת. חייבת לציין שלמדתי גם על עצמי כמה "לחץ" יכול להוציא ממני ומהתלמידים איכויות". "היה מעולה כל הכבוד על האירגון. מזל שלא ויתרנו! התלמידים עבדו מאוד יפה והתלהבו מאוד. הצעד הבא האקטון בית ספרי". "היה יום משמעותי וחווייתי!!! הילדים נהנו מהמקום, מתהליך העבודה ומהתוצרים. נהיננו לראות גם את הקבוצות האחרות. תודה ליעל לקרינה ולכל העושים במלאכה להצלחת היום המיוחד". ההרצאה המקוונת והשיח הסינכרוני ריגשו את הילדים, ובסך הכל התלמידים מאד נהנו ויצרו בלהט ועם המון מחשבה ובעיקר עבדו באופן עצמאי ושיתופי כמעט ללא התערבות ברמה הפדגוגית מצידי, החשיבה הייתה שלה". "האירוע עצמו היה מקסים ומעשיר, אני שמחה שהתגברנו על החשש הראשוני ולקחנו חלק, הילדים היו מאושרים חשוב לערוך זאת בכל שנה"